Rol namunasini ko’rish uchun ijtimoiy tarmoqlarga o’ting. Hamma joyda hamma nozik va go’zal, baxmal teri va mukammal sochlar bilan – ulardan ko’zingizni uzolmaysiz. Ular yana bir diplom olishadi va beshinchi startapni ishga tushirishadi, kafeda poshnali tor ko’ylakda ustritsa bilan nonushta qilishadi va ayni paytda mukammal toza chaqaloq bilan aravachani itarib yuborishadi.

Siz qaraysiz va o’ylaysiz – nega menda hamma narsa noto’g’ri? Siz ishlashni, harakat qilishni, yugurishni, puflashni va rejalashtirishni boshlaysiz. To bir kun sen yukdan yam-yashil bo’lib yerga yiqilasan. Chunki ertami-kechmi, dam olishsiz hosildorlik zaharli bo’ladi.

Hosildorlik

Hosildorlik, samaradorlik, samaradorlik, fidoyilik – biz ushbu fazilatlarni rezyumeimizga qo’yishdan mamnunmiz. Bunday xodimlar izlanadi, seviladi va qadrlanadi. Lekin behuda. Chunki muvaffaqiyatga erishganlar chegara bilmaydi. Maqsadlariga erishib, ular yangisini qo’yishdi va barni qayta-qayta ko’tarib, g’ildirakni tezlashtirdilar, to’xtay olmadilar. Ushbu yondashuv uzoq vaqt davomida ishlamaydi.

Hayot muvozanatdan iborat. Uyqu va faoliyat, ish va dam olish, sog’lom ovqatlanish va zavq. Aks holda, ertami-kechmi siz quyidagilarni boshdan kechirasiz:

  • hissiy charchash,
  • o’z-o’zini hurmat qilishning pasayishi,
  • tashvishning kuchayishi,
  • kasalliklar.

Agar siz ba’zi narsalarni ishtiyoq bilan qilsangiz, uyg’onib, g’oyalar bilan to’lib-toshgan bo’lsangiz va hatto uxlay olmasangiz, keyin bir kun to’shakdan turishni xohlamasangiz, ehtimol siz haddan tashqari oshirib yuborgansiz. “Ishga ishtiyoqli bo’lish” xuddi beparvolik qilganidek zararli.

Toksik mahsuldorlikning belgilari

  • xat va xabarlarga hatto tunda ham javob berish;
  • hamma narsani o’zingiz qilishni afzal ko’ring;
  • Tushuntirish uchun vaqt juda achinarli va jamoada siz buni boshqalardan keyin takrorlashingiz mumkin;
  • parallel ravishda bir nechta narsalarni qilishga harakat qiling;
  • dam olish kuningizni samarali bo’lishi uchun rejalashtirishni yaxshi ko’ring;
  • turli vaqtlarda yotish, ba’zan ovqatni o’tkazib yuborish;
  • ish vaqtida shoshilinch shaxsiy qo’ng’iroqlarga ham javob bermang;
  • mobil telefoningizni qo’yib yubormang va u bildirishnomalar bilan yorilib ketadi;
  • sevimli mashg’ulotni yoki mashg’ulotni ketma-ket bir necha marta osongina qoldirishingiz mumkin;
  • agar kun davomida barcha vazifalaringizni bajarmagan bo’lsangiz, o’zingizni tanqid qilasiz;
  • kamchiliklar va muvaffaqiyatsizliklar uchun o’zingizni jazolang;
  • tizimli ravishda ortiqcha ishlamoq.

Toksik mahsuldorlikni oldini olish uchun

  • Ta’tilingizni rejalashtiring. Yiliga ikki marta emas, balki loyiha oxirida, bir oy, bir hafta, shu jumladan bir kun ichida. Bu erda vaqtni boshqarish texnikasi yordam beradi. Misol uchun, Pomodoro usuli 25 daqiqali segmentlardan keyin 5 daqiqalik tanaffuslarni va 4 ta bunday segmentni bajarish uchun bitta 40 daqiqalik tanaffusni talab qiladi. Miya jismoniy jihatdan uzoq vaqt davomida kuchli yuk ostida qololmaydi. Va ishonch hosil qiling, 5 yoki hatto 20-40 daqiqa dam olish faqat ijobiy ta’sir ko’rsatadi.
  • Kun tartibiga rioya qiling. Etarli uyqu va muvozanatli ovqatlanish majburiy asos bo’lib, ularsiz yuqori darajadagi ehtiyojlarni amalga oshirish mumkin bo’lmaydi. Bunga jismoniy faoliyat ham kiradi. Tanaga e’tibor berish o’zimizni yaxshi his qilishimizga yordam beradi va bizga energiya beradi va kognitiv funktsiyani yaxshilaydi.
  • Gadjetlardan dam oling. Ijtimoiy tarmoqlarda yoki kulgili videolarni tomosha qilish dam olish emas. Aksincha, u jismonan bo’shashishi mumkin, ammo vizual va audio ma’lumotlarning ko’pligi miyani ortiqcha yuklaydi. Buning o’rniga tabiatda, yaqinlaringiz bilan yoki meditatsiya bilan vaqt o’tkazing.
  • Taqqoslashni to’xtating. Bizning miyamiz narsalarni yakunlash va o’ylashni yaxshi ko’radi. Muvaffaqiyatli odamni ko’rganimizda, biz natijani va faqat uning tashqi ko’rinishini baholaymiz. Ayni paytda biz hayotning boshqa sohalarida uzoq yo’l, xatolar va muvaffaqiyatsizliklar, shubhalar va ko’z yoshlar, buzilishlarni ko’rmayapmiz. Biz muvaffaqiyatni yaxshi ko’ramiz, lekin yo’l emas. Siz boshqalar haqida kam narsa bilasiz, lekin negadir o’zingizni ular bilan solishtirasiz va ko’pincha sizning foydangizga emas. Bu shunchaki demotivatsiya qiladi. Natijalaringizni yozib olishga harakat qiling va har oy qanday o’sayotganingizga e’tibor bering.

Hosildorlikning o’zi ajoyib, garchi u samaradorlikdan biroz farq qilsa. Siz ko’p narsani qila olasiz, lekin maqsad sari emas, balki bir qadam emas, balki bir oy, olti oy yoki bir yil davomida to’g’ri muntazamlik bilan bu sizni orzuingizga yaqinlashtiradi va sizni oldinga siljishga ilhomlantiradi.