Agar odamda odatiy besh kunlik ish haftasida odatdagidek atigi ikki kun dam olish bo’lsa, yakshanba kuni ish haqidagi fikrlar va ular bilan birga tashvish paydo bo’la boshlaydi. Yakshanba kuni tashvishi nafaqat noqulaylik keltiradi, balki sizni to’liq dam olishga imkon bermaydi. Bu holatga chidashning hojati yo’q, chunki u holda yangi hafta eng yaxshi kayfiyatda boshlanmasligi mumkin. Yakshanba kungi tashvishlarni osongina engish, dam olish va ish jarayoniga moslashishning bir necha oddiy usullari mavjud.

Dam olish uchun vaqt qoldiring

Kelgusi hafta oxiri uchun rejalar tuzayotganda, yakshanba kuni kechqurun ish rejimiga o’tish uchun biroz vaqt qoldirish kerak. Bundan tashqari, siz kelgusi hafta uchun rejalar tuzishni boshlashingiz, pishirish yoki ba’zi yoqimli narsalar haqida o’ylashingiz mumkin.

O’z his-tuyg’ularingizga e’tibor bering

Yakshanba davomida siz aniq qanday his-tuyg’ular paydo bo’lishiga e’tibor berishingiz kerak. Xavotir yoki tashvish tug’diradigan har qanday narsa alohida qog’ozga yozilishi kerak. Biroz vaqt o’tgach, ushbu yozuvlarni ko’rib chiqish va qandaydir naqshni topish mumkin bo’ladi. Shu sababli, bunday yoqimsiz tajribalarning sababi nima ekanligini aniqlash mumkin bo’ladi.

Masalan, ko’pincha tashvish tug’iladi, chunki bajarilishi kerak bo’lgan juda ko’p ish bor va siz hamma narsani bajarishga vaqtingiz yo’q deb qo’rqasiz. Bunday holda, siz ishning bir qismini topshirish yoki tayyor loyihani etkazib berish muddatini o’zgartirish haqida oldindan o’ylashingiz kerak.

Dushanba kuni ertalab rejalar tuzing

Ko’pincha dushanba kuni ertalab odamlar stressni his qilishadi, chunki qilishlari kerak bo’lgan narsa juda ko’p va ular o’zlarini bardosh bera olmayotgandek his qilishadi. Dam olish kunlarida tashvishlanish ertasi kuni ertalabni kutish tufayli paydo bo’lishi mumkin. Shuning uchun, birinchi navbatda qaysi vazifalar eng yaxshi bajarilishini va nimani biroz kechiktirishingiz mumkinligini tushunish uchun dushanba kuni ertalabni oldindan rejalashtirishga arziydi. Shu tufayli odam o’zini yanada ishonchli his qiladi va ish haftasi boshlanishidan oldin nafaqat to’liq dam olish, balki yaxshi tungi uyqu ham olish imkoniyatiga ega bo’ladi.

Siz oldindan mos kiyimlarni tayyorlashingiz, nonushta uchun nima bo’lishini hal qilishingiz va jadval bilan tanishishingiz mumkin. Ba’zi odamlar ish kunlarida ularni nima kutayotganini tushunish uchun ish elektron pochta xabarlarini o’qiydilar. Shu bilan birga, dam olish kunlari tugamaganligini unutmaslik kerak, shuning uchun barcha jiddiy ishlarni keyingi kunga qoldirish yaxshiroqdir.

O’zingizni erkalang

O’zingizga va’da bering, dushanba kuni ertalab siz sevimli tortingizni yeysiz yoki yangi turdagi qahvani tatib ko’rasiz. Bu sizning kayfiyatingizni ko’tarishga va yangi ish haftasini yaxshi boshlashga yordam beradigan boshqa kichik qulayliklar bo’lishi mumkin. Bu sizning ko’p sonli vazifalaringizdan xalos bo’lishga va nafaqat kelgusi ish va muammolar haqida, balki yoqimli narsa haqida ham o’ylashga yordam beradi.

Psixologlarning ta’kidlashicha, bunday g’amxo’rlik tug’ruq ta’tilidagi ayollar uchun muhimdir. Agar siz faqat uy ishlari va bolalar bilan shug’ullansangiz va to’liq dam olish kunlari bo’lmasa, doimo yaxshi kayfiyatda bo’lish juda qiyin. Kichik qulayliklar sizga to’g’ri to’lqinga moslashishga yordam beradi.

Masofadan ishlaganda ish rejimi

Ofisga bormaydigan va masofadan turib ishlaydigan odamlar o’zlarining shaxsiy marosimlarini yaratishlari mumkin, bu esa uy rejimidan ish rejimiga o’tish vaqti kelganligini anglatadi. Masalan, buning uchun maxsus kiyimdan foydalanishingiz mumkin. Bundan tashqari, odam odatda ishlaydigan stolga o’tirib, samarali kundalik hayotga moslasha olasiz.

Hech qaerga borishning hojati yo’qligi sababli, siz yo’lda sarflangan vaqtdan ma’lum maqsadlarda foydalanishingiz mumkin. Masalan, qisqa piyoda yuring, meditatsiya qiling yoki sport bilan shug’ullaning.

Bunday oddiy maslahatlar nafaqat yakshanba kuni tashvishlanish sabablarini aniqlashga, balki ulardan xalos bo’lishga yordam beradi. Yakshanba kunlari noxush voqealarni norma deb hisoblashning hojati yo’q, chunki ular oxir-oqibat yaxshi narsaga olib kelmaydi.