Yengillik psixologik bosim va fobiyalardan xalos bo’lishni o’z ichiga oladi. Ushbu usuldan foydalanish nafaqat psixologik salomatlikni yaxshilashga yordam beradi, balki u turli kasalliklarning rivojlanishining oldini olish uchun ham ishlatilishi mumkin. Ushbu dam olish usulining muxlislari stressni yaxshiroq engishadi va fikrlashda moslashuvchan.

Dam olish zarurati

Dam olish – bu tananing ongli ravishda tinchlanishi, uning davomida mushaklarning ohangi yengillashadi. Shunday qilib, siz insonning jismoniy va psixologik holatini yaxshilashingiz, ish faoliyatini yaxshilashingiz mumkin. Hayotning zamonaviy ritmi, turli filmlar va teleko’rsatuvlarni tomosha qilish, ma’lumotlarning ko’pligi inson ruhiyatiga sezilarli ta’sir qiladi. Shuning uchun turli xil dam olish usullari inson salomatligi uchun katta foyda keltiradi,

Dam olish texnikasining mohiyati

Siz nafaqat yoga yoki meditatsiya orqali dam olishingiz mumkin. Dam olishning bir turi e’tiborni almashtirishdir, masalan, odam ofisdan chiqib ketganda, ishni unutib, uyga qaytganida. Shunday qilib, u aqliy va jismoniy dam olishga yordam beradi.

Mushaklar va psixo-emotsional kuchlanishni quyidagi usullardan foydalanib engillashtirishingiz mumkin:

  • chuqur nafas va ijobiy fikrlar vaziyatni o’zgartirishga yordam beradi;
  • O’zingiz ishongan odamlarni quchoqlash stressdan xalos bo’lishga va o’zingizni xavfsiz his qilishingizga yordam beradi;
  • turli xil massaj usullari – kuchlanishni bartaraf etishning eng mashhur usuli;
  • massajdan tashqari, aroma yog’i terapiyasidan foydalanishingiz mumkin;
  • sevimli musiqangizni tinglash sizni dam olishga va kayfiyatingizni yaxshilashga yordam beradi;
  • O’simlik choylari tanadan toksinlarni olib tashlashga, ohangni oshirishga va diqqatni yaxshilashga yordam beradi.

Dam olish turlari

Psixologiyada 6 ta asosiy yengillik texnikasi mavjud:

  1. Nafas olish mashqlari tinch muhitda va tasalli musiqa bilan birga amalga oshiriladi. Juda muhim nuqta – nafas olishga diqqatni jamlash.
  2. Tasvir yaratish vizualizatsiya orqali o’z-o’zini dam olishni o’z ichiga oladi. Inson qulay o’tirishi va o’zi bo’lishni xohlagan tinch muhitni tasavvur qilishi kerak.
  3. Avtojenik mashg’ulot o’ziga og’zaki ko’rsatmalarga asoslanadi. Ushbu uslub o’z hayotining barcha sohalarini mustaqil ravishda boshqaradiganlar uchun javob beradi.
  4. Mushaklarning kuchlanish usuli – bu odamning mushaklarini navbatma-navbat taranglashtiradigan va bo’shashtiradigan, ruhiy holatga ijobiy ta’sir ko’rsatadigan seansni anglatadi.
  5. Jeykobsonning bo’shashishi tibbiyotda juda samarali, chunki u mushak guruhlarini navbatma-navbat taranglash va bo’shashtirishni o’z ichiga oladi.
  6. Kombinatsiyalangan usul, ayniqsa, past qon bosimi bo’lgan odamlar uchun foydalidir. Bu nafas olish texnikasi va jismoniy faoliyatni birlashtirishni o’z ichiga oladi.

Postizometrik texnika

Post-izometrik texnika tushunchasi mushaklarni keyingi qo’lda aralashuvga oldindan tayyorlashni nazarda tutadi. Ushbu texnikaning ta’siri maksimal mushaklarning gevşemesi va spazmni bartaraf etish bilan tavsiflanadi. Barcha mashqlar juda tez bajariladi. Mashq qilishdan oldin siz qulay tana holatini olishingiz va fikringizni iloji boricha tozalashingiz kerak. Ushbu texnikani nafaqat mutaxassis bilan, balki mustaqil ravishda ham qo’llash mumkin.