“Yo’q” deyishni qanday o’rganish kerak: maslahatlar + iboralar

Bolaligimizdan bizga yaxshi bo’lishga o’rgatilgan. Ammo, qoida tariqasida, bu to’liq itoatkorlik, rozilik va mehnatsevarlikni anglatadi. Afsuski, ba’zida o’z manfaatlariga, fikrlariga, his-tuyg’ulariga qaramay. Kelajakda aynan shunday odamlar yaxshi xodimlar, yaxshi sheriklar va boshqalar hisoblanadi.

Afsuski, bunday muammosiz xatti-harakatlar baxtsiz psixologik oqibatlarga olib keladi. Har birimiz kislorod, suv, oziq-ovqat, uyquga bo’lgan o’z ehtiyojlarimizni qondirish uchun tabiiy istagimiz bor. Ulardan butunlay voz kechish o’limga olib keladi! Shunday qilib, odamlarga tabiiy ravishda shaxsiy chegaralar hissi beriladi va ularni himoya qilish kerak. Agar siz o’z vaqtida “yo’q” demasangiz, bu stressga olib keladi va bu allaqachon psixosomatik tarzda – oshqozon, ichak va yurak kasalliklarida namoyon bo’lishi mumkin.

Qanday rad qilish kerak?

Agar siz iboralaringizni oqilona tanlasangiz, siz nafaqat odamni xafa qilmaysiz, balki uning ko’z o’ngida o’z obro’ingizni oshirasiz! Shunday qilib, odamlardan qanday qilib to’g’ri va pushaymon bo’lmasdan voz kechish kerak:

  • Yaqinlaringizga afsus bilan yumshoq gapiring – odamlar sizning his-tuyg’ularingizni tushunishlari va sizning “yo’q”ingizga rozi bo’lishlari uchun.
  • Tanaffus qiling: darhol rad qilmang, “Hozir men javob berishga tayyor emasman, birozdan keyin sizga aytaman” kabi bir narsa ayting. Shunday qilib, siz ijobiy va salbiy tomonlarini ko’rib chiqishingiz va aniqroq qaror qabul qilishingiz mumkin – bu muhim mahorat.
  • Javob sifatida so’rov. Aloqa har doim axborot, energiya va resurslar almashinuvidir. Shunday qilib, agar ular sizdan biror narsa so’rasa yoki talab qilsa, sizning qarama-qarshi manfaatlaringizni e’lon qilishning hech qanday yomon joyi yo’q: “Yaxshi, lekin siz menga yaxshilik qilyapsiz!”
  • G’o’ng’irlamang. Ishonch bilan rad eting: kuchingizni va shaxsiy vaqtingizni himoya qilib, kechirim so’rashning hojati yo’q – aks holda odam sizdan foydalanishi mumkin!
  • O’rtacha darajada yaxshi. Sizni juda mehribon va hamdard inson sifatida bilishingiz mumkin, lekin shu bilan birga, agar kerak bo’lsa, rad etishingiz mumkin. Bu har qanday manipulyatsiyadan ajoyib sug’urta. Ularga qarshi faqat qattiq kategorik to’siq ishlaydi.
  • Ishtirok etish. Ha, haddan tashqari qattiq “yo’q” munosabatlarni buzishi mumkin. Ammo vaqtingizni, kuchingizni va resurslaringizni boshqalarga yordam berishga sarflash har doim ham mantiqiy emas. Agar siz boshqa birovning muammosiga to’liq sarmoya kiritishga tayyor emasligingizni his qilsangiz, unda ishtirok etishingiz mumkin bo’lgan muqobil echimni taklif qiling. Masalan, siz odamni unga haqiqatan ham yordam beradigan odam bilan bog’lashingiz mumkinligini ayting.

Aytgancha, pushaymon bo’lmasdan rad etish – qat’iyatlilik. Siz “yo’q” deysiz, so’rovning og’irligini o’zingizning qadr-qimmatingizga torting. Bu fazilat professional munosabatlarda juda muhim, chunki siz tobora ko’proq yangi vazifalar bilan bombardimon qilinsangiz va bundan tashqari, odamlar sizning qalbingizga kirib, siz so’ramagan maslahatlar beradi.

Agar siz bunday hodisalarga duch kelsangiz, shaxsiy chegaralarni belgilashni o’rganing. Mana, psixologlar bunday hollarda foydalanishni tavsiya qiladigan iboralar. Ular sizning odam bilan bo’lgan munosabatingizni saqlab qolishga yordam beradi va shu bilan birga boshqalarning bo’yningizga tushishiga yo’l qo’ymaydi.

  • “Oh, men sizga yordam bera olmasman…” o‘rniga ishonch bilan: “Endi sizga yordam berolmayman – qiladigan ishlarim ko‘p”, “Rahmat, unday emas” degan ma’qulroq. arziydi”, “Taklif uchun rahmat, lekin menga kerak emas.” / Menga qiziq emas”.
  • Agar so’ragan odam qat’iyatli bo’lsa va taslim bo’lmasa, “Meni tinch qo’ying!” Aytish kerak: “Men “yo’q” ni takrorlayman – bu mening yakuniy qarorim”, “Iltimos, menga bosim o’tkazmang – bu befoyda”.
  • Agar sizdan imkonsiz narsani so’rashgan bo’lsa, u sizga e’tibor bergani uchun rahmat: “Menga ishonganingizdan xursandman va taklif juda yaxshi, lekin hozir sizga yordam bera olmayman.”
  • Yalinish jarayonini uzoqqa cho’zmaslik uchun: “Men buni xohlamayman”, “Men boshqa odamga buni qilishni va’da qildim”, “Endi bu mening vakolatimga kirmaydi”, “Bu yo’q” deb ayting. Men uchun ko’proq tegishli.”
  • Agar biror kishi sizni ochiqchasiga manipulyatsiya qilsa va sizni “ha” deb aytishga majbur qilsa, doimiy rad etish texnikasidan foydalaning: birinchi navbatda ishonchingiz yoki yoqimli taklifingiz uchun rahmat ayting. Keyin qarshi argumentlaringizni sanab o’ting. Keyin qat’iy “yo’q” deb ayting va javoban boshqa tomon nima deyishini tinglang. Qolgan narsa – bu dalillarni takrorlash va ularni o’zingiz bilan to’ldirish – sizning foydangizga, albatta. Va bularning barchasini yana bir bor aniq rad etish bilan ta’minlang.

Nafaqat nazariyani, balki rad etish amaliyotini ham o’rganish juda muhim – ayniqsa siz odamlarga “yo’q” deyishga odatlanmagan bo’lsangiz. Ushbu san’atni o’zlashtirish uchun ajoyib imkoniyat Vikiumning ” Samarali muloqot ” kursini o’tash orqali taqdim etiladi .

Siz boshqa odamlarning his-tuyg’ularini tushunishni va ular bilan muloqotingizni iloji boricha samarali qilishni o’rganasiz. Kurs kuratori Oleg Kalinichev, og’zaki bo’lmagan signallar va yolg’onni aniqlash bo’yicha taniqli mutaxassis.

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan

− 9 = 1

Akme Consalting !!!

Bizga qo‘shiling !

error: Ma\'lumotlar himoyalangan !!!
Verified by MonsterInsights